Glisemik Indeks – GI Nedir?

Glisemik Indeks – GI Nedir?, Glisemik index (GI) karbonhidratları sıralama sistemidir. Vücut işleminin daha verimli olmasına yardımcı olur. GI yiyecek sıralaması, kan glikoz seviyesi üzerindeki etkisi temeline dayalıdır. Yüksek GI’lı yiyecekler daha çok insülin salgılar, bu enerji düzeyinde ve yağ yakmada düşüş sonucunu doğurur. Düşük GI’lı yiyecekler, tatmin duygusuna ve enerjimize katkıda bulunur.

Glisemik Indeks – GI Nedir?

Yüksek GI nedir?

Yüksek seviyede GI içeren yiyecekler çok miktarda şeker içerir veya insülin seviyesinde dramatik bir şekilde hızla yükselten işlenmiş gıdalardır. Bu tür yiyecekler çok miktarda tüketildiğinde bunun sonucu olarak meydana gelen bazı yan etkiler aşağıdadır.

  • Yorgunluk hissi / Felç
  • Çok yiyecek tüketimi veya ona istek duymak
  • Huysuzluk
  • Yağ yakımının azalması

Düşük GI nedir?

İnsülin’in dramatik bir şekilde yükselmesine yol açmayan yiyecekler yediğinizde, gıda daha yavaş hazmedilir ve glikoz kana çok daha yavaş karışır ve daha uzun bir süre içinde, yorgunluk ve açlık hissetmezsiniz. Fakat oldukça tatminkâr ve enerjik olursunuz. Daha uzun süre egzersiz yapabilir ve yemek aralarındaki süreyi arttırır, bunun sonucu olarak da daha az kalori tüketirsiniz.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s