Kilo Almak

Kilo Almak, günümüzde çoğu insan fazla kilolarından kurtulup zayıflamak ister. Bu anlamda birçok diyet programları uygular. Ancak bazı insanlar vardır ki, kilo vermeye çalışan insanların aksine kilo almaya çalışırlar.

Kilo Almak

Evet, halinden (zayıflıktan) memnun olmayan insanlar doğal olarak kilo almak isterler ve bu doğrultuda hareket ederler. Ancak şu iyi bilinmelidir ki, kilo almak için de yapılması ve dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar bulunmaktadır.

Bu unsurların en başında beslenme alışkanlığı geliyor. Eğer sağlıklı bir şekilde kilo almak istiyorsanız mutlaka fazla kalori almalı ve beslenme alışkanlığınızı değiştirmelisiniz. Her zamankinden daha fazla yemek yemelisiniz. Doğru gıdaları tüketmelisiniz. Vücudunuzda yağ oluşturmayacak, yağsız bir kütle oluşturacak olan tahılları, sütlü gıdaları, meyveleri, sebzeleri, yağsız etleri ( balık, tavuk ve fasulye) tüketmelisiniz. Günde 3 ana öğün ve 2 ara öğün almalısınız.

Doğru beslenme dışında egzersiz yapmanız da gerekecektir. Sadece doğru ve düzgün beslenmek kilo almanıza etken olmayacaktır. Vücudunuza aldığınız fazla gıdaların yağ kütlesi haline gelmeden, kas durumuna geçebilmesi için mutlaka ağırlık çalışmalısınız. Haftada en az 3 gün bu ağırlık çalışmalarını yapmanızda fayda göreceksiniz. Ağırlık çalışmaları sırasında kendinizi çok fazla zorlamamalı, günlük seanslar arasında kendinizi (kaslarınızı) dinlendirmelisiniz.

Bütün bunların yanı sıra en önemli noktalardan biri de uyku düzenidir. Yetişkin bir insanın günde en az 8 saat uyuması gerekmektedir. Tabi bu uyku bölünmeden olmalıdır. Yani gün içerisinde parça parça birkaç saat uyuyup toplamda 8 saat oluyorsa bu uyku size bir fayda sağlamayacaktır. Uyku saatlerinizi bir düzene koymalı, akşamları belirli bir saatte yatmalısınız. Uyku düzeni bozuk olan kişiler gün içerisinde kendilerini halsiz hissedecekleri gibi, istedikleri kiloya ulaşmaları konusunda başarı gösteremeyeceklerdir.

Özet olarak şunu söylemekte fayda var. Sağlıklı bir şekilde kilo almak için olmazsa olmaz 3 ana başlık bulunuyor. Bunlar:

Kilo Almak için Öneriler

– Sağlıklı ve düzenli beslenme
– Egzersiz
– Düzenli uyku

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s