Vücudumuz için En Önemli 10 Gıda

Bugün sizler için araştırmış olduğumuz vücudumuz için en önemli 10 gıdayı açıklıyoruz. Aşağıda liste halinde sıralamış olduğumuz gıdalar, vücudumuz için fazlasıyla önemli gıdalardır.

Vücudumuz için En Önemli 10 Gıda

Ispanak

İnsan kanının hammaddesinden biri olan demir aynı zamanda kadınların adet dönemleri boyunca da ihtiyaçlarından birisidir. Ispanak ise demir açısından oldukça zengin bir gıdadır. Bu sebepten dolayı düzenli olarak ıspanak yemek uygun bir tercih olacaktır.

Domates

Domates, yüksek antioksidan içeren bir besindir. Anti-kanser etkisi vardır. Kalp hastalıklarını azaltır. Kardiyovasküler koruma sağlar ve hücreleri korur. Bu yüzden daha fazla domates yemeliyiz.

Çikolata

Çikolatanın sakinleştirici bir etkisi vardır. Tadı ve dokusu itibari ile beynin zevk merkezini canlandırır. İnsanı mutlu kılar.

Patates

Kuru iklim bölgelerinde yaşayan insanlar daha fazla patates yemelidir. Kabızlığı azaltabilir.

Gözaltındaki torbaları kaybetmek için gözlere çiğ patates koyulabilir. Bu gözlerinizin altındaki torbaların azalmasına sebep olur. Aynı zamanda yüzünüzdeki kırışıklıkların giderilmesin de etkili olabilir.

Mantar

Mantar, protein açısından zengin bir besin kaynağıdır. Ayrıca gribin önlenmesinde önemli bir rol oynar.

Soya

Antioksidan olarak güçlü bir etkiye sahiptir. Soya fasulyesi koroner kalp hastalıklarından koruyabilir.

Yumurta

Bellek gelişimine ve hafıza üzerine önemli bir etkisi vardır. Yüzdeki kan dolaşımını arttırmak ve pürüzsüz bir cilde sahip olmak için yumurta önemli bir role sahiptir.

Her gün enerji dolu olmak istiyorsanız günde 1 ya da 2 yumurta tüketin.

Ceviz

Sağlık açısından ceviz, beynimiz için oldukça faydalıdır. Her gün birkaç ceviz yemek, cildi nemlendirmek açısından inanılmaz bir etkiye sahiptir. Bu sayede cildinizi pürüzsüz ve beslenmiş hissedeceksiniz.

Balık

Magnezyum içeren balık, beyinde mutluluk hormonu ile ilgili özel bir yağ asidi de içerir. Kendisini depresif hissedenler daha fazla balık tüketerek moralinin daha iyi olacağını görecektir. Bu nedenle sık sık balık yemek gerginliği azaltır.

Sigarayı bırakmak isteyenler daha fazla balık tüketmelidirler.

Balıkta bulunan yağ asitleri damar sertliğini önler.

Portakal

Bir orta boy portakal vücudumuzdaki zararlı toksinleri atmak için etkilidir. Her gün 1 portakal yemek bize gerekli vitamini sağlayabilir.

Anti-kanser özelliği ile birlikte tümörü in hibe eder.

Bu 10 gıda günlük hayatımız da çok önemlidir. Bu gıdalardan faydalanabilir ve birçok yararını görebiliriz.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s