Adet Sancısına Ne iyi Gelir

Adet sancısına ne iyi gelir, herhangi bir komplikasyon olmadan adet dönemi geçirmek oldukça zor. Şimdi, hormonsal dengesizlikler ve düzenli yan etkilerin zirvesindeki kramplarla uğraşmak zorundasınız. Kramplar rahim kasılmasından kaynaklanır çünkü rahim, olası bir gebelik için hazırlanan verimli tabakayı dışarı atar. Yumurtlama gerçekleştikten sonra döllenmiş bir yumurtanın eksikliği söz konusu ise rahim duvarı kabarır ve dökülmeye başlar.Adet kramplarının genellikle normal rahim kas kasılmalarından daha büyük yan etkileri vardır.Bu kasılmalar sırasında oluşan ağrılar hafif,orta ya da şiddetli olabilir. Adet kramplarının karında (rahimin gelen alanında), alt sırtta ve bazı durumlarda bacaklarda oluştuğu bilinir. Ibuprofen, acetaminophen ve diğer ağrı kesiciler ağrıyı hafifletmek için kullanılır ancak tedavi için yalnızca reçetede önerilen dozda kullanılması tavsiye edilir çünkü aşırı dozda daima tehlike olasılığı vardır.

Adet Sancısına Ne iyi Gelir

1. Sağlıklı bir diyetten vazgeçmeyin.Sağlıklı bir diyetten kasıt, bol miktarda meyve sebze ve bunun yanı sıra bol su. Düzenli gıdaların adet döneminizi nasıl etkilediğini takip edin. Bol miktarda lif vücuttaki aşırı östrojeni(daha ağır ve daha ağrılı süreçlere ve kramplara yola açabilen hormon) temizlemede özellikle faydalıdır. Sizin için sağlıklı olmayan gıdaları yemeyin ve ay boyunca bol bol egzersiz yapın.

2. Diyet takviyeleri alın.Bazı çalışmalar E vitamini, thiamine ve Omega-3 takviyelerinin adet kramplarını azalttığını göstermektedir. Çinko ve kalsiyumun krampları,şişkinliği ve bunla bağlantılı PMS belirtilerini arttırdığı gözlenmiştir.Kalsiyum ve magnezyum kas ağrılarını azaltır fakat gözle görülür bir etki üretmeden önce 2-3 ay boyunca her gün alınmalıdır.

3. Sağlıklı olmak için düzenli sağlık kontrolü yaptırdığınızdan emin olun.Adet döneminizle ilgili herhangi bir problem olduğunu düşünüyorsanız doktoruna başvurun ve adet sırasında IBS ya da anemia gibi durumların sizi nasıl hissettirdiğini dikkate alın. Buna ilave olarak adet sancıları endometrioz ya da miyomlar gibi altta yatan bir sebepten kaynaklanıyor olabilir.Bu durumda belirtilerinizi hafifletmek için dokuların cerrahi yolla alınması gerekebilir.

4. Adetinizin bağladığını hissettiğiniz anda ağrı kesici kullanın.Birçok kadın ağrı kesicilerin adet sancılarını azaltabildiğini düşünmektedir.

5. Hormonsal doğum kontrol kullanın.Doğum kontrol hapları, yumurtlamayı önleyen ve şiddetli adet sancılarını azaltan hormonlar içerir. Doktorunuzun adet sancıları için doğum kontrol haplarını tavsiye etmesinin nedeni budur. Aynı hormonlar ayrıca enjeksiyon yoluyla, cildinize kullandığınız bir yama parçasıyla ya da vajinanızın içine yerleştirdiğiniz bir halka şeklinde vücuda iletilebilir.

6. Farklı pozisyonlarda yatın.Dizlerinizi göğsünüzün içinde sıkıştırarak yan yatmak geçici olarak ağrıyı azaltabilir. Bazı insanlar yüzünüz yastıkta yüzüstü yatmanızı söylüyor. Poponuzu havada dikili tutun. Bu, gazı hafifletip daha iyi hissetmenizi sağlayacaktır. Ayrıca ayaklarınızı yastıkla hava tutarak sırtüstü yatmaya çalışın.

7. Karnınıza sıcak su torbası ya da ısıtma pedi koyun.Bu, kaslarınızın rahatlamasına yardımcı olacaktır. Sıcak bir yıkama bezi ya da yalnızca sıcak bir battaniye de yardımcı olabilir. Mayo Clinic’e göre bunun piyasadaki ağrı kesiciler kadar etkili olduğu görünür. Ayrıca sıcak bir banyo ya da duş almayı deneyin. Isıtma pediniz yoksa sıcak bir banyo ya da duş almayı deneyin, bunu yapabilirsiniz.

8. Bazı hafif egzersizleri yapın.Sokağınızın etrafında yürüyün, koşu bandında koşun, bisiklete binin ya da keyif aldığınız herhangi bir egzersizi yapın. Bu, krampların gitmesine yardımcı olan kan akışını arttıracaktır.

9. Vücudun kendi ağrı kesicilerini kullanın.Eğer geleneksel ağrı kesicilerin aşırı kullanımını merak ediyorsanız ya da elinizde mevcut değilse vücudun kendi ağrı yönetim mekanizmaların yararlanmak isteyebilirsiniz.

  • Ağrıdan kaçmak için kendini oyalayın. Oyalamak en güçlü ve en kolay temin edebileceğiniz ağrı kesicilerden biridir. Bu yüzden ağrılarınız yoğunsa, iyi arkadaşlarla sosyalleşmek, kitap okumak, bilgisayar oyunu oynamak ya da Facebook’ta zaman geçirmek gibi sizi normalde tamamen kitleyen bir şeyler yapın.
  • Düzenli egzersiz yapın. Egzersiz genel serotonin ­düzeyinizi arttırır. Serotonin vücudun kendi ağrı kesicisidir ve bizi daha mutlu hissettirir.

10. Mayo Clinic’e göre adet kramplarıyla ilişkili ağrıları dindirmeye yardımcı olabilecek akupunkturu deneyin.Akupunktur 2.000 yıldır bir ağrı kesici yöntemi olarak kullanılmaktadır. Saç inceliğindeki iğneler vücudunuzun belirli bölgeler üzerinde derinin içerisine yerleştirilir. İğneler birçok insan için ağrıya neden olmaz.

11. Yoga, masaj ve meditasyon gibi stres giderici faaliyetlerle uğraşın çünkü onlar adet kramp ağrılarını rahatlatabilir.

12. Alkol ve kahveye bir sınır koyun. Kahvedeki alkol ve kafein krampları daha kötü yapacaktır.

13. Hepsi bir arada olanlar gibi karnınızı sıkmayan kıyafetler giymeye çalışın.Bu kıyafetler sıcak, rahattır ve sıkı giysilerden kaynaklanan adet kramplarını azaltmaya yardımcı olabilir. Dance Direct bazı kaliteli olanlardan satıyor.

Adet Sancısını Geçirmek için ipuçları

  1. Krampları yatıştırmaya yardımcı olacak bu yiyecekleri içecekleri yemeye içmeye çalışın.
  2. Bol su için. Yanınızda 4-5 şişe su bulundurun. Su içmek kramplara yardımcı olur.
  3. Muz yiyin. Potasyum krampları azaltmaya yardımcı olur.
  4. Papatya çayı ya da herhangi bir kafeinsiz çay için. Limonlu sıcak çay için. Ayrıca sıcak çikolata da iyidir.
  5. Kalsiyumu ve magnezyum yönünden zengin yiyecek ve içecekler tüketin. Bol miktarda süt, peynir, yoğurt ve diğer takviyelerden alın. Süt ve süt ürünlerindeki kalsiyum kasları sıkı tutmaya ve krampları rahatlatmaya yardımcı olur. Sporcular egzersizden sonra yorulan kaslarına yardımcı olması için süt kullanırlar. Ya da 2-3 ay boyunca her gün kalsiyum ve magnezyum takviyeleri alın. Bu süreçten sonra ağrıda ve bulantıda belirgin bir azalma olduğunu fark etmeye başlamalısınız. Bir kez iyi hissettikten sonra takviyeleri almayı durdurmayın. Yorulan rahim kaslarınızı beslemek için sürekli uygulamanız gerekir.
  6. Bitter çikolata ağrı gidermeye yardımcı olur.
  7. Tablet almadan önce bir şeyler yiyin çünkü tablet almadan önce yemezseniz kusacakmış gibi ya da daha kötü hissettirebilir. Eğer ilaç alacaksanız doğru şekilde alın. Kendinizi mideniz bulanacak gibi yapmayın yoksa ilacı aşağı gönderemeyebilirsiniz.
  8. Karnınızı ısıtma pediyle sararak sırt üstü uzanın ve iPod’unuzun üzerine hafif bir battaniye atın ve kendinizi müziğe verin.
  9. Krampları azaltmak için bunları yatarak ya da oturarak yapmaya çalışın.
  10. Yatağa en yakın olan tarafınızdaki bacağı düz tutarak diğerini olabildiğince yukarı çekerek yatın (aslında olabildiğince düz yatmayı başarabilirseniz). Ayrıca sıcak tutmak ve kramplara yardımcı olması için ellerini karnınıza koyabilirsiniz.
  11. Yatakta kitap okurken ya da telefonunuzla uğraşırken dizleriniz yukarda uzanın. Bu, aklınızın kramplardan çok yaptığınız şeye odaklanmasına yardımcı olacaktır.
  12. Bacaklarınızı sandalyenin oturma kısmına koyarak yere uzanın. Kalçanızı sandalyeye yaklaştırın, dizlerinizi sandalyenin oturma kısmına kırarak yatın. Böyleye oturuyor gibi görüneceksiniz. Yükseklik, pelvic kaslarını (karın kasları) rahatlatır, krampları azaltır ve akışınızı yavaşlatır. Saçma görünebilirsiniz fakat bu size yardımcı olacaktır.
  13. Yatağa en yakın olan tarafınızdaki bacağı düz, diğerini göğsünüzün karşısında tutarak yatın. Temelde hemen hemen düz yatmış olacaksınız. Karnınızın altına küçük bir yastık koyun.
  14. Yüz üstü yatarken midenizin üzerine yatın ve bacaklarınızı çapraz tutun. Bu, karın kaslarınızın rahatlamasına yardımcı olacaktır.
  15. Midenizin üzerine yatın ve bacaklarınız yere düz iken kendinizi yavaşça yukarı kaldırın, derin nefes alın, 10’a kadar sayın, rahatlayın ve tekrar başlayın.
  16. Egzersiz balonunun üzerine yatın (karnınız topun üzerinde) ve vücudunuzu topun etrafında sallayın.
  17. Ocakta sıcak suyun içinde kapalı bir şekilde 10 dakika taze zencefil demleyin. Biraz kesme şeker ekleyin. Sıcakken azar azar için.
  18. Sandalyede mümkün olduğunca düz oturun. İleri çökmeyin ya da geri eğilmeyin.
  19. Herhangi bir gaz çıkarma, karnınızdaki basıncın azalmasından dolayı krampları güçsüzleştirecektir. Şöyle hareketlerle gazı rahatlatmaya çalışın: Sırt üstü düz yatın, dizlerinizi göğsünüze doğru kıvırın, bacağınızı içeri çekin.
  20. Sol tarafınıza dizlerinizi yukarı çekerek yatmak iç kaslarınızda basıncı çıkararak yardımcı olabilir. Ayrıca bu gazdan kaynaklanan herhangi bir şişkinliğin giderilmense yardımcı olabilir.
  21. Yatakta göğsünüze kadar sıkıca çekilmiş her iki bacağınızla yan tarafınıza yatın. Sıcak bir battaniyenin altına yatın. Bu ağrının hafiflemesine yardımcı olacaktır.
  22. Biraz kestirin. Bu sizi oyalar ve kaslarınızı yatıştırır.
  23. Sıcak banyo ya da duş alın. Duş başlığını doğrudan karnınıza tutun. Sıcak bir duş alın ve küveti sonuna kadar doldurun. Bu şekilde karnınız kaplandıktan yalnızca bir süre dar bir alana havlu koyun. Bu ısının çevrelenmesine yardımcı olur ve oldukça rahatlatıcıdır.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s